Monday, November 1, 2010

Ujian Tuhan

Halooo...


Arini aku da tes JPJ untuk lesen keta but malangnye berlaku bencana alam yang tidak diingini... So tes dibatalkan. Aku susah ati ya amat, bab tak lama g aku da nak g lapor diri pada 15hb ( insyaAllah ) kalu tak da aral melintang... Lesen L aku lak tamat 11hb. Jadi mana aku tak takot. Aku ingat da tamat la segala dugaan & gementar ( interview & tes JPJ ) tapi len lak jadinye... Aku paham, tiap kejadian tuh da hikmahnya, tiap dugaan tuh diuji ngan kesabaran. Memang aku punya banyak halangan dalam amik lesen nih. Tak yah nak citer la banyak hal sangat huhu...

Hujan yang 2 ari tak henti - henti di Kedah nih menyebabkan air naik, bak kata owang Kedah " air dah bah " hehe... Dari Sintok, Changlun, Jitra da naik air.
Time aku on da way ke Malau la yang banjir tuh sampaikan suma keta patah balik. Da keta MYVI tuh yang driver nye sowang pompuan redah gak banjir tersebut, then die patah balik di tengah jalan yang banjir akibat air yang terlalu dalam. Plat nombor keta die patah... Masya Allah. Tuh la berani g nak redah...

Ape g, cikgu aku pun syok dok tengok bencana tersebut ( padahal dalam ati aku, kalu da tak da... balik je la... nak tunggu ape g kan ? ) Agak lame kami kat sana, then die nak balik... Fuhh, lega haha!! Tapi die lak nak menyinggah merata, nak ke Alor Star amik roadtax. Dalam ati cam benggang tapi diam je. Then Mama aku yang cuti pada arini coz da urusan ngan JPJ di Mergong suh cikgu turunkan aku disana ( JPJ Mergong ) Leganya aku...

Kat sana, aku pun terus g berurusan ngan pegawai JPJ yang menguruskan tes JPJ. Aku bagitaw masalah yang aku hadapi, dah la 1hb patot lapor diri tapi aku mintak tunda atas bab nak amik lesen P. Ni dibatalkan lak bab bencana alam. Alhamdulillah beliau sangat baik ati & tetapkan 11hb sebagai tes JPJ kami suma ( untuk budak - budak yang dicancelkan tes JPJ 1hb )

Aku bersyukur sangat - sangat... Amin
Urusan aku dipermudahkan oleh - Nya....




Pas dari urusan aku & Mama aku disana, kami g jenjalan jap di AS... Bukan jalan makan angin tapi setelkan banyak hal, dats y la Mama cuti today... Huhu...
Da tuh mula ark rasa penat skang hehe...
Juz doakan aku lulus nanti ok & arap bencana tersebut reda, AMINNNN...

0 comments:

Post a Comment