Friday, December 31, 2010

Seminggu Yang Menjarakkan

Salam uols...

Hmm aku tak taw nak luah ape pada entry kali ni... Entry aku yang lepas banyak sal info - info wat uols sampai tak dapat nak luahkan isi ati sendiri. Kadang - kadang sampai terlupa nak jaga diri sendiri & owang lain gak...

Aku rasa semakin jauh ngan owang yang aku sayang suma. Tak taw nape... Kekangan keje yang wat aku camni.

Kelmarin kami 1 famili anta Alif Haikal ke Pusat Tahfiz Al - Quran & Sains Yayasan Khairiah kat Baling, Kedah. Alhamdulillah, aku rasa da tercapai hasrat Alif nak ke skol agama / sains. Aku bangga die dapat jejak kaki ke sana. Kat sana ada segalanya lengkap... Bila die besar nanti ape saja die leh jadi bab skop pembelajaran yang meluas. Nak ke negara Barat bleh, negara Timur Tengah pun bley. Nak jadi Doktor ke, Tahfiz ke suma bley... Alhamdulillah~

Kami suma sedey ngan pemergian die bab die paling manja ngan kami suma. Walaupun die da besar tapi die tak penah malu nak cium, peluk kami suma. Alhamdulillah die sangat sopan, tertib & menjaga kelakuan ngan baik.



~ lonely panda ~


Dalam masa ni gak, aku rasa menjauh ngan sowang yang aku sayang. Walaupun die ada dekat tapi ntah nape. Die pun cam nak tak nak mesej aku... Aku pun tak taw nape. Kami cam tak da topik nak dibincangkan. Nape jadi camni. Aku rindu sangat sampai leh mimpikan die... Nape ye? Maybe die tak suka kat aku / da masalah kot. Rasa jauh sangat hubungan yang sangat renggang. Seperti die tiada dimana - mana...

Bila aku lalu kat Alor Star lihat kedai makan disebelah kanan yang kami singgah, aku ingat kat die. Aku nak makan koteaw kerang yang famous kat situ tapi kebetulan ari yang kami g tak da. Maka kami oder la nasik ayam. Hmm, lapo sangat sampai licin & bunyi sudu " ktang - ktang " haha!!

Bila lalu ke depan sket nampak taman yang da kejadian bes berlaku. Tayar keta pancit lak... Nasib die pandai tukar tayar. Da la gelap kat situ, nasib aku da hp leh suluh gak & tolong gak tengok ape yang patot. Dari dok tengok - tengok saja pun aku dapat gak ilmu camne nak tukar tayar walaupun aku tak dapat lesen g... At least aku bangga gak la die pandai tukar tayar. Tak sia - sia kuar ngan die huhu!! Agak lama la kami di situ... Tapi tak pe, janji dapat dok ngan die je mood aku ok. Tak kan nak marah lak kan. Da takdir malam tuh camtu.

Hmm, tapi tinggal kenangan je la... Ati ni cam majok je nape ntah. Die pun sama menjauh~

2 comments:

  1. sabar ye awk
    sume ni ade hikmah
    kalau awk mimpikan seseorg
    die mesti rindukan awk.-)

    ReplyDelete