Wednesday, November 3, 2010

Photoshoot




Hey yaaa...

Tadi petang aku hanging out bersama abah & adik - adik aku. Kami g meronda all area Jitra, Kepala Batas & kawasan yang sama waktu dengannya. Aku nak g Alor Star pun tak leh arini. Sume jalan tak kira ape jalan pun ditutup. Air naik la, kira kalu nak redah tuh alamatnye rosak keta la... A.K.A. tak lepas ar.

Dari pemantauan kami ark, paras air makin naik walaupun tak ujan selama 2 ari. Tapi ramalan cuaca di berita TV1 arini bagitaw yang maybe akan ujan lak malam ni. Air giler amat deras la, cian aku tengok dowang mana yang umah da dimasuki air malah hingga mencecah bumbung umah.

Ni suma ujian dari Tuhan. Hadapi lah ia ngan kesabaran. Aku hanya mampu berserah & berdoa pada Allah agar umah aku tak dimasuki air. Umah aku ibarat pulau suda... Suma dikelilingi air, tak mampu nak gerak ke mana - mana.

Taman aku da dimasuki air, malah tadi bukan saja dibanjiri air... Malah dibanjiri manusia ( ya la, pakat - pakat nak tengok meramaikan suasana ) Jadi amat crowded. Highway Utara Selatan pun ditutup. Memang da tak taw nak gerak ke mana g. Alor Star da tak da bekalan air g, malah Changlun & Kangar pulak tak da bekalan elektrik. Dari sumber yang leh dipercayai, Jitra gak akan mengalami keadaan yang sama iaitu terputus bekalan elektrik & air.

Takot nye aku & isau sangat memandangkan umah aku hanya menunggu saat - saat dimasuki air. Paras air dalam lonkang umah aku gak makin meningkat naik. Aku arap air tak kan masuk dalam umah. Kami da pun tadah air & sediakan lilin untuk hadapi ape jua kemungkinan.

0 comments:

Post a Comment