Sunday, November 21, 2010

Aku Blur Arini...

Dear darl...

Today bermula la episod baru dalam idop aku sebagai sowang pekerja swasta... Aku sampai sharp 8.30 pagi kat sana. Giler la aku ni leh lak datang lambat ( patutnye kena 15 - 30 min awal ) Tuh la aku wak relax sangat 60 km/j...




Then aku mula la diorentasi ngan pihak HR. Pas abeh sign suma perkara yang perlu & isi suma form, aku dibawak ke wad & punch card. Maka pada 10 lebey bermula la tugas aku... Giler aku sangat BLUR!! Terok gak la aku rasa, g pun 1st day aku kan. Aku tanya macam - macam kat staf tuh. Da sowang staf g India mari... Dowang ni da dikira team keje aku la kan, aku paling muda. Team staf 5 owang je tapi tambah aku jadi 6 owang la.

Keje aku memang kena penuh sabar, muka yang sentiasa senyum ( ala - ala HIPOKRIT gitu ) Besa la kan, dulu lecturer aku & clinical instuctors aku pun cakap kena la HIPOKRIT dalam bidang tugas aku. Bab macam - macam kerenah kita nak layan... Baik dari pesakit nye / relatives nye.

Aku kena refresh balik minda aku ni. Alhamdulillah arini team aku maupun SR. NURAZEAN baik. Maybe 1st day haha!! So, aku tak da la wat salah g kan. Tunggu la bila aku jadi incharge... Jenuh...

Arap aku akan enjoy keje la. Wat masa ni pada ari pertama, badan aku da mula letey - letey... Rasa nak demam. Tapi aku da mam ubat. Kepala rasa berat la, maybe la da lama tak bergerak wat keje angkat berat ni... So selama seminggu ni aku punya shif devided ( opis hour 8.30 am - 5 pm ) Aku off ari Sabtu 27/11 nih...

Next week tak taw la samada stat shif / still devided. Just wait & see...
Besok aku akan datang lebey awal...

~ Chayok - Chayok!!

0 comments:

Post a Comment