Tuesday, November 2, 2010

Zaman Muda Mudi...

Hey there...


Teringat pelbagai kenangan suka duka bersama kawan - kawan. Aku ni jenis tak pandai berkawan ngan kawan pompuan, bab aku jenis yang lasak kasar, tak cam kawan - kawan yang len. Masa tadika dulu bila diingat balik, aku tak da la kawan pompuan... Semua hanya di tadika je, tapi aku tak ingat nama dowang la. Pasangan aku kalu disana HAKIM la. Hehe, cikgu tadika sayang sangat ngan aku... Jaga aku giler, agaknye bab aku comey kot & manje haha!! ( perasan laks ) Aku hanya main ngan adik aku SYAMIR. Jarak kami hanya 3 taun, jadi kami akrab. Aku tak pandang da kawan - kawan len. Aku d'tadika kan di TADIKA SULTANAH BAHIYAH UUM ( dalam kawasan UUM, depan koperasi UUM ) Tadika khas untuk anak staf. Skang tadika tuh tak da dah... Berpindah ke Perumahan Staf UUM...

Masa di skol rendah lak aku d'skol kan kat SEK KEB JITRA 2... Sementara tunggu skol siap dibina pada taun 1997, jadi pada taun 1996, aku & murid - murid lain ditempatkan ( menumpang ) di SEK KEB JITRA 1. Masa tuh aku hanya da kawan yang bernama AIDIL AKMAL & AHMAD FAHIMI. Kami memang akrab, sehingga kami penah dikatakan meniru dalam peperiksaan ( fitnah kawan - kawan ) FAHIMI & aku dapat anugerah cemerlang pada taun tuh. Die di tempat pertama & aku di tempat ketiga. Kami hanya berkawan bertiga, rehat & main pun bersama. Aku ingat g pada waktu rehat, kami panjat pokok buah ceri di dalam kawasan skol, Guru Besar lalu masa tuh tapi tak marah pada kami ( alhamdulillah hehe... )

Then kami berpindah skol ( skol baru telah siap dibina ), tapi FAHIMI & AIDIL pun berpindah skol gak. AIDIL ikut ayah die bertukar ke negeri len & FAHIMI lak pindah di kawasan skol yang dekat ngan umah iaitu SEK KEB AHMAD TAJUDDIN. Kami los kontek sejak ari tuh. Aku berkawan lak ngan sowang budak pompuan ni ISMAH nama nye. Aku akui die amat lemah lembut, bertudung labuh ** Aku pada darjah 1 tak pakai tudung, darjah 2 lak pakai bukak di skol... budak baru belajar ( peraturan wajib bertudung di skol ) Aku selalu bersikap kasar ngan die cam bersama kawan - kawan lelaki, aku mintak maaf... Tapi tuh la aku. Nape la aku tak pandai berlembut.



~ Nie Farhana, kawan aku... Kami berjaya kontek semula setelah los kontek dari Darjah 5 tapi skang los kontek sekali g bab die ke Indonesia study ( bakal DOKTOR ) ~


Then aku berkawan ngan FARHANA... Die sangat cantik, baik & pandai... Segalanya cukup lengkap bagi aku. Malah kakak die SYAZWANI pun amat cantik. Aku tak leh nak gambarkan camne, tapi mereka amat cantik di mata aku seperti sempurna. Masa kami berkawan, kami dihulur salam persahabatan oleh sahabat baru AZURI. Die pindah ke skol tuh & tinggal gak di taman aku, umah kami sangat dekat. Begitu gak FARHANA. Kami pun bersahabat baik, tapi oleh bab aku sowang yang kasar... Mereka menjadi lebey akrab, hingga timbul rasa cemburu di ati aku. FARHANA berpindah akhirnya di KL mengikut pertukaran ayahnya. Maka tinggal aku berdua bersama AZURI. Tapi pas dari tuh, aku akrab bersama dua sahabat baru iaitu NADIRA & SHAZWANI... Mereka pengawas skol, sangat baik. Kemana saja mereka g, aku turut bersama. Malah ketika NADIRA mendapat anugerah 5A UPSR pun aku dijemput bersama hadir. Bangganye aku pada die. Die melanjutkan pelajaran di MAAHAD MAHADI ( P ) QLATE... & skang berada di Arab ( bakal DOKTOR gak )


~ Kuza ~


~ Ayu ~

Aku lak ber'skol di SEK MEN KEB BANDAR BARU DARULAMAN. Disana aku berkenalan pula ngan AYU, ZAIDA, KUZA, ARTIKA & KAK LONG... Kami menjadi sahabat ( geng ) Hehe... Masa tuh la aku mula mempunyai ramai kawan pompuan. Bab walaupun dulu aku da NADIRA, SHAZWANI, FARHANA, AZURI & ISMAH... Tapi aku masih rapat bersama kawan - kawan lelaki. Di skol menengah ni, aku tak kenal mana lelaki, kalu da yang kenal ( dari skol rendah ) kami tak sekelas. Mereka amat baik pada aku... Then aku rapat lak ngan ROHAIZAH, ERNYDA & KHADIJAH... Pas tuh aku amik keputusan untuk pindah skol ke skol teknik...


~ Larian Pantai ( L ) ~


~ Larian Pantai ( P )


~ Kawan kelas 5KA1 ~

Aku pun berpindah di SEK MEN TEKNIK ARAU, PERLIS. Disana, aku menyerlah dalam aktiviti & penyertaan skol berbanding skol lama walaupun aku punya banyak aktiviti penyertaan tapi ia memang tak sama. Kat teknik lain, aku dikenali sebagai EFY singkatan nama dari EFIZA... Suma owang kenal sape EFY. Ntah la nape... Baik dari senior aku maupun junior aku... Tapi aku lak yang tak kenal dowang ( mintak maaf ) Saham tengah naik kot ( bergurau haha!! ) Bak kata mulut - mulut laser mereka, aku RATU SKOL... Sangat sakit ati, kuat perli aku. Aku kat sana berkawan ngan AISYAH, ROHAIDA, FARAH & ROS... Kami akrab tapi da sesuatu yang aku sendiri tak taw hingga kini menyebabkan aku dipulau oleh mereka pada malam ari menduduki SPM. Nape ye? Adakah bab aku kapel ngan SHAHWAL? Aku taw dowang memang tak suka SHAHWAL. Tapi aku kenal die, jadi aku taw die baik ke tak. Tak pun marahkan aku bab kowang kena denda yang fly balik ek ( waktu air tak da )


~ Pic masa aku Form 5 Kejuruteraan Awam 1 ( 5KA1 ) ~

Ntah la aku sendiri tak taw, banyak dugaan. Mereka maki aku herdik aku macam - macam dihadapan Mama aku sendiri ( time tuh aku ngah sakit & Mama datang amik wak balik )

Aku memang tak pandai nak berlawan mulut seperti kaum pompuan coz sifat aku seperti lelaki, tak puas ati... Tangan kaki yang naik ( baran la kot ) Jadi ape yang dowang cakap aku diamkan je.
Kami pun tak berkawan g... Aku sampai skang tak taw nape bab nye. Biarlah ngan dowang, pasni aku akan lebey berhati - hati ngan kaum pompuan camtu...

0 comments:

Post a Comment