Tuesday, November 2, 2010

Hari Keusahawanan

Gud Afternoon uols!!

Tadi masa ngah lepak kat dapur ngan Mama, tetiba aku teringat ngan KARNIVAL HARI KEUSAHAWANAN & KEBUDAYAAN 2010 yang dianjurkan oleh bebudak COB UUM... Karnival tersebut berlangsung selama 5 ari di tapak konvo UUM. Parents aku selaku staff disana da amik gerai gak...

Kami jual macam - macam makanan :
>Nasi Lemak Kukus + Aneka Lauk
>Stemboat ( Bakar + Kukus )
>Makanan yang cucuk - cucuk tuh ( Nuget dll )
>Laksa
>Rojak
>Minuman




Memang sambutan sangat meriah ar, pendek kata tak rugi ar meniaga hehe... Tapi besa lah kan banyak saingan. Banyak gerai yang hebat - hebat hehe!! Tak menang tangan gak kami ni, da yang sampai sanggup tunggu la semata - mata nak mam nasik hehe... Sampai kan lauk abeh, banyak kali kena masak len. Kami masak disitu je, alhamdulillah khemah yang disediakan besar.
Sampai kan kami punya pelanggan tetap dah, tiap ari datang mam di gerai kami. Sangat bes...

Gerai tuh plak dinamakan EFY CORNER... Waa, bangganye bab da nama aku hehe!! Walaupun kami letey tapi kami rasa amat puas. Famili aku minat ber'bisnes, dari aku kecik g aku da tolong wat ape yang patut... Macam - macam jual hehe!! Kenangan paling bes la suma tuh...

0 comments:

Post a Comment