Sunday, October 31, 2010

Ria Qistina



Hey uols!!

Kowang sesape yang minat baca novel penah tak baca novel nih? Yang dihasilkan oleh Bikash Nur Idris... Aku masih ingat lagi tentang kisah dalam novel ni sampaikan aku penah berangan - angan nak jadi seperti die. Aku pinjam dari sowang kawan... Aku baca novel ni masa aku masih " Form 2 " Masa tuh memang teruk ar imaginasi aku, aku sampai penah membayangkan bahawa cikgu skol aku la hero dalam novel tuh & aku lak Ria. Aku sampaikan terbawak - bawak ngan kisah tuh hingga ke luar. Sangat lucu, bila aku nampak cikgu tuh je... Aku terus mengelabah, padahal takda ape - ape pun... Tuh la bab taksub sangat ngan citer novel kan sampai boley dicop RATU KHAYAL...

Aku terlalu menghayati watak RIA QISTINA tersebut... Waa, kalu boley aku nak lagi baca novel tuh... Thanks pada penulis sebab berjaya menghasilkan novel camni & wat aku kenang sampai arini... :P

RIA QISTINA...
Cinta sememangnya wujud dalam diri setiap insan. Sesekali akal waras manusia lupa akan hakikat itu. Semuanya kerana dendam, sakit hati dan benci akan kenyataan yang terpaksa dilalui.

Ria Qistina seorang remaja tomboy yang telah kehilangan kasih sayang daripada keluarganya sejak kecil lagi. Pengalaman pahit yang pernah dilalui menghambatnya ke dunia ciptaan sendiri. Dendam membuatkan Qistina membenci cinta dan kasih-sayang seorang lelaki. Baginya, cinta itu pemusnah dan pembunuh kehidupannya. Seboleh mungkin, dia ingin menjauhkan diri dari perasaan itu. Namun, kemunculan Fadzli sekali lagi menambah deritanya. Salahkah seseorang itu andai mengorbankan cinta demi kasih pada ibu tercinta? Wajarkah dia menurut kata hatinya sendiri?

Kehadiran Zarif mengundang kekeliruan dalam diri Qistina. Zarif dengan egonya, Qistina bersama dendamnya terhadap cinta lelaki. Keduanya dipertemukan tanpa dirancang. Mampukah mereka berubah? Apakah Qistina akur dengan hakikat 'setiap manusia sememangnya dilahirkan dan dianugerahkan dengan perasaan cinta?


0 comments:

Post a Comment