Sunday, October 31, 2010

Lagenda Budak Setan




Hi...

Aku memang tak taw lor sal Ahadiat Akashah pernah menghasilkan sebuah novel yang bertajuk LAGENDA BUDAK SETAN ( 1985 ) Aku taw pun bila filem die da dihasilkan & akan ditayangkan time tuh... Aku pernah baca novel -novel karya die bab aku peminat novel, tapi aku tak taw sal novel tuh... Haha!! ( sangat ikhlas & jujur kan aku cakap ni )
Ye lah, masa tuh mana aku da lagi kan... Tak lahir g hehe...

Aku sangat suka tonton citer tuh, pandai tol pelakon - pelakon membawa watak tuh ngan baik sekali. Aku lak asyik nangis je dalam panggung tengok citer tuh, hua,hua,hua...
Kenyataan ok...

Kasyah ( Farid Kamil ) ni sowang budak kolej yang suka wat kecoh la, tapi bila die jumpa Ayu ( Lisa Surihani ) & mereka berkawan... Kasyah berubah. Tapi Kasyah terpaksa g kampung pedalaman siapkan tesis die, lalu mereka terputus hubungan. Then masa Kasyah tak da la, Azmi ( Que Haidar ) bekas kekasih Ayu datang jumpa Ayu di kolej... Mereka akhirnya berkahwin...

Banyak konflik yang berlaku dalam filem nih, sangat touching... :(
Rasa sedey nak nangis ahaks!! Tapi aku sangat enjoy...

0 comments:

Post a Comment