Tuesday, October 12, 2010

Biarlah YM Berbicara...



Karya Hanni Ramsul keluaran Kaki Novel ni sangat bes... Aku beli masa da book fair di PWTC... Masa aku g gerai Kaki Novel... Novel ni da 7 kali diulang cetak ( kalu tak silap la ) aku pun agak lupa hehe!! Aku pun terus beli novel ni coz akak di gerai tuh cakap ia tak dicetak lagi. Novel ni paling mendapat sambutan walaupun ni kali pertama penulis menghasilkan novel. Bila aku baca buku ni alangkah seronoknya, tergelak sowang-sowang, tersengeh sowang-sowang... ( rasa cam penghuni hospital Tampoi sudaa ) hehe... Rasa terhibur ngan perangai Adiya ( watak utama ) yang penulis letakkan die sebagai seorang yang mempunyai perangai kebudak - budakkan...


"Andai ada ingkar di hati, menepis wujud di sisi, Andai bibir kelu untuk hujani bicara indah pada kemarau hati... Aku rela menjadi pengganti, menarikan irama indah cinta kita. Biarkan saja YM yang terus berbicara..."



ABANG KAMAL... Walaupun segunung cinta yang kau hadiahkan padaku, terasa tidak akan merawat pedih tingkahmu pada diri ini. Namun, mengapa ketulusanmu akhirnya memercik simpati di hati? Membuat hatiku berlagu sendu? Mengalun irama indah di hati...

CHARMING... Siapa pun engkau, mengapa aku rasa begitu rapat pada mu. Hatiku begitu hampir denganmu. Derai tawamu, membelai bahagiaku. Bicara tanpa wajahmu, membuat aku kelemasan menanggung rindu. Sungguh aku ingin wujudkanmu di alam nyata. Namun, keberanian tidak pernah muncul di hati, sedang citaku cuma satu. Menjadi suri di hatimu...

AKU... Aku penasaran sendiri. Penasaran dalam mencari erti cemburu dan rindu. Mentafsir di mana letaknya, cinta, sayang dan simpati. Kelirunya pabila semua rasa berkumpul menagih pada hati yang satu. Sungguh aku penasaran melalui simpang siur permainan duniawi ini...


0 comments:

Post a Comment