Monday, May 30, 2011

Dihadapan Mata

Salam readers sekalian
It's been so long aku tak update blog ni...
Ye, aku masih tercari - cari
Kadang - kadang bukan suma kisah aku leh update kat entry

Kelmarin...
Aku ingat lagi & masih segar di ingatan
Sesuatu da berlaku dihadapan mata
Yup!!
Ngeri sangat ( Ya Amat!! )

Aku merempit balik keje semalam & lalu kat area Pumpong
Selepas KMC & nak dekat medan makan Pumpong
Aku kat laluan moto then da 1 Myvi ( Hijau ) disebelah kanan
Sederhana laju ( pompuan Cina bawak dalam 40 - an )
Then, 100 meter dihadapan ( laluan moto ) ada plak sebuah keta putih lama & aku tak pasti jenis keta
Da dalam 4 owang laki berada dekat keta tuh
Maybe pemilik & penumpang keta tuh berdiri ditepi keta tuh dalam keadaan pintu keta bahagian driver terbuka full

Bila aku nampak dari jauh, aku pun mula nak ubah haluan masuk ke laluan kanan
Time tuh lak, Myvi tersebut ubah haluan ke laluan moto sedikit demi sedikit
Nasib la aku bawak pun tak da laju sangat coz dat time jalan agak bz ( wekend la katakan )
Elok je aku da masuk ke arah laluan kanan, keta Myvi tuh merempuh pintu keta putih tersebut yang memang time tuh ngah terbukak
Aku lak memang elok - elok dok sebelah kanan Myvi tersebut ( alhamdulillah aku sempat ubah laluan dari terhimpit diantara 2 buah keta tersebut )




Aku tak taw la samada driver pompuan tuh mabuk ke apa
Then laki yang berdiri dihadapan pintu keta putih tuh terperosok masuk ke dalam keta Myvi dari arah cermin hadapan & bukan sisi ( bahagian penumpang, terperosok sampai ke pinggang sambil kaki melayang ke luar cermin )
Driver pompuan tuh tak da ape - ape pun tapi maybe terkejut & berdebar kot )

Keta Myvi pompuan tuh remuk dari bahagian depan sampai ke sisi keta
Pintu keta putih tuh lak terpelanting ke depan jalan
Aku tengok benda tuh dari babak awal sampai akhir

Tuhan je yang taw betapa aku rasa ilang semangat
Takot sangat pertama kali lihat benda camtu

~ Ya Allah, Kau selamatkanlah perjalananku sehari - harian ke destinasi yang nak dituju... Amin ~

0 comments:

Post a Comment