Thursday, June 2, 2011

Kisah Kelebihan Berselawat Ke Atas Rasulullah S.A.W

Rasulullah S.A.W telah bersabda bahawa, " Malaikat Jibril, Mikail, Israfil dan Izrail A.S. telah berkata kepadaku. "

Berkata Jibril A.S. : " Wahai Rasulullah, barang siapa yang membaca selawat ke atasmu tiap - tiap hari sebanyak sepuluh kali, maka akan saya bimbing tangannya dan akan saya bawa dia melintasi titian seperti kilat menyambar. "

Berkata pula Mikail A.S. : " Mereka yang berselawat ke atas kamu akan aku beri mereka itu minum dari telagamu. "

Berkata pula Israfil A.S. : " Mereka yang berselawat kepadamu akan aku sujud kepada Allah S.W.T dan aku tidak akan mengangkat kepalaku sehingga Allah S.W.T mengampuni orang itu. "

Malaikat Izrail A.S pula berkata : " Bagi mereka yang berselawat ke atasmu, akan aku cabut roh mereka itu dengan selembut-lembutnya seperti aku mencabut roh para nabi - nabi. "

Apakah kita tidak cinta kepada Rasulullah S.A.W. ? Para malaikat memberikan jaminan masing - masing untuk orang - orang yang berselawat ke atas Rasulullah S.A.W.

Dengan kisah yang dikemukakan ini, diharap para pembaca tidak akan melepaskan peluang untuk berselawat ke atas junjungan kita Nabi Muhammad S.A.W. Mudah - mudahan kita menjadi orang - orang kesayangan Allah, Rasul dan para malaikat. InsyaAllah ~

0 comments:

Post a Comment